Ariana | Blogger | X X X X

poniedziałek, 15 maja 2017

Dajcie mi takiego Kamila!: Wszystkie twoje marzenia, Agata Czykierda-Grabowska

Tytuł: Wszystkie twoje marzenia
Autor: Agata Czykierda-Grabowska
Data premiery: 10 maja 2017
Wydawnictwo: OMG Books (Znak)
Liczba stron: 384
Krótka ocena: Książka, którą momentami dziwnie jest czytać w pociągu, jednak niesie ze sobą przyjemną wiosenną świeżość - chociaż dzieje się głównie jesienią! Lekka, nieprzeidealizowana młodzieżówka. No i... ja chcę takiego Kamila!

Studia to podobno najpiękniejszy czas życia. Czas wyrwania się spod stałego nadzoru rodziców, czas imprez, szaleństwa i przygód. Odskocznia od dawnych problemów, czysta kartka w nowym środowisku. Każdy ma jednak pewne swoje tajemnice i doświadczenia, które już go ukształtowały; coś, z czym będzie poruszać się przez całe dalsze życie.

A gdybyś to Ty pewnego wieczoru wpadł na dziewczynę zawzięcie maltretującą samochód, jak byś się zachował? Właśnie w takich warunkach poznają się Maja i Kamil. Oboje są świeżo upieczonymi studentami, zaczynają nowe życia - z dala od kontroli rodziców, od dawnych problemów, jednak każde z pewnym bagażem doświadczeń.
Obiecaj, że nigdy się we mnie nie zakochasz...

Prawda jest taka, że nie jestem jakąś wielką fanką obyczajówek dla młodzieży (czy młodych dorosłych), a po samym opisie tej pozycji nietrudno stwierdzić, że będzie to kolejna powieść dotycząca miłości dwójki młodych ludzi. Co mnie więc skusiło? Jedno zdanie w opisie: I jaka tajemnica nie pozwala Mai na planowanie przyszłości? - Tajemnice, czyli coś, co naprawdę kocham.


"Wszystkie twoje marzenia" czytało się błyskawicznie. Styl autorki jest leciutki i przyjemny, nie jest jednak przesadnie potoczny. Świat opisany jest zgrabnie, opisy nie są zbyt obszerne, jednak ładnie rysują otoczenie. Jedyne, co mnie naprawdę mocno ugryzło to pewne drobne szczegóły w opisach scen erotycznych - które, ogólnie rzecz biorąc, były napisane naprawdę subtelnie, z gracją i bez nadmiernej nachalności. Kilkukrotnie jednak z tego ładnego opisu wychylały się jakieś potoczne czy nawet bardziej przesadnie anatomiczne wyrażenia. Gryzło mi się to niestety z całością i kompletnie wybijało mnie z rytmu czytania, psując nieco odbiór.

Przez całą książkę obserwujemy rozwój relacji między dwójką głównych bohaterów. Nie da się ukryć, że właśnie to jest główną osią powieści. Nie można się więc tu spodziewać pościgów i wybuchów (jedynie maltretowania opla przez drobną dziewczynę), a raczej słodko-gorzkiej opowieści o realnych, zwykłych ludziach.

Muszę się przyznać, że pokochałam Kamila całym serduszkiem prawie od pierwszych stron. Chłopak był przeuroczy, opiekuńczy i troskliwy - która z nas nie chciałaby spotkać kogoś takiego na swojej drodze? Maja również bardzo szybko zdobyła moją sympatię. Myślę, że tak energicznej, pełnej życia osoby nie sposób nie polubić, a stopniowe odkrywanie jej przeszłości było naprawdę przyjemnym smaczkiem powieści. "Wszystkie twoje marzenia" to jednak nie tylko Maja i Kamil, przez kolejne strony przewijają nam się również inni bardzo interesujący bohaterowie, jak ukochana przeze mnie para - Kuba, brat Kamila i Lena. Oboje tak pogodni i uroczy, że dosłownie nie dało się nie uśmiechnąć, gdy tylko pojawiali się w trakcie historii.


"Wszystkie twoje marzenia" nie są może wybitnie odkrywcze czy niesamowite. Jest to jednak książka, z którą miło jest spędzić kilka wieczorów, niezależnie od pory roku - leżąc na świeżej wiosennej trawie, siedząc na plaży latem, czy owijając się kocem i popijając kakao zimą czy jesienią. Historia nie jest przesadnie skomplikowana, za to pełna humoru, lekka, przyjemna, a jednocześnie nieprzeidealizowana. Serdecznie polecam!

A na miłe zakończenie - mam dla Was kod rabatowy
na tę właśnie książkę na stronie znak.com.pl!
Wystarczy, że wpiszecie kod: MARZENIA
a "Wszystkie twoje marzenia" kupicie w niższej cenie!

Za możliwość przeczytania i zrecenzowania

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz